Gdańskie Centrum Usług Wspólnych

Deklaracja dostępności

Gdańskie Centrum Usług Wspólnych zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności cyfrowej ma zastosowanie do strony internetowej Biuletynu Informacji Publicznej Gdańskiego Centrum Usług Wspólnych.

  • Data publikacji strony internetowej: 2020-09-22
  • Data ostatniej istotnej aktualizacji: 2023-10-27

Stan dostępności cyfrowej

Ta strona internetowa jest częściowo zgodna z załącznikiem do ustawy o dostępności cyfrowej z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu [niezgodności i wyłączeń] wymienionych poniżej.

Przygotowanie deklaracji dostępności

  • Deklarację sporządzono dnia: 2020-09-22
  • Deklaracja została ostatnio poddana przeglądowi i aktualizacji dnia: 2025-03-24

Deklarację sporządzono na podstawie samooceny w oparciu o Listę kontrolną do badania dostępności cyfrowej strony internetowej v. 2.2 (docx, 0,12MB).

Niedostępne treści

Niezgodność z załącznikiem

Wybrane treści mogą być niezgodne z wytycznymi dla dostępności treści internetowych 2.1, w takim zakresie jak:
  • Postrzegalność (m.in. brak dostępności części mediów zmiennych w czasie, częściowy brak alternatywy w postaci tekstu, brak części ułatwień w percepcji treści),
  • Funkcjonalność (m.in. nie na wszystkich stronach występuje pełna dostępność z klawiatury, brak pełnej dostępności sposobów wprowadzania danych),
  • Przewidywalność (m.in. niepełna jednolitość nawigacji i identyfikacji). Część dokumentów PDF, Word, Excel, PowerPoint nie jest poprawnie odczytywana przez programy dla osób niewidzących.

Treści nieobjęte przepisami

Filmy i multimedia, które zostały opublikowane przed wejściem w życie ustawy. Przygotowanie ich pełnej dostępności wiązałoby się z nadmiernym obciążeniem dla podmiotu publicznego. Mapy są wyłączone z obowiązku zapewniania dostępności.

Udogodnienia, ograniczenia i inne informacje

Oświadczenia majątkowe, sprawozdania finansowe, informacja publiczna, dokumenty dla jednostek obsługiwanych publikowane na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej Gdańskiego Centrum Usług Wspólnych w formie skanów są nieczytelne dla osób niewidomych i części osób słabowidzących.

Dostępność komunikacyjno-informacyjna

W Gdańskim Centrum Usług Wspólnych zapewniamy następujące udogodnienia komunikacyjno-informacyjne:

  • W siedzibie przy ul. Kartuskiej 32/34 dostępny jest system Totupoint, który wspiera nawigację dla osób niewidomych i słabowidzących.
  • W tej samej siedzibie na parterze znajduje się pętla indukcyjna, elektroniczna lupa oraz powiększalnik tekstu, wspomagające osoby z niepełnosprawnościami słuchowymi i wzrokowymi.
  • Brak jest obecnie możliwości skorzystania z tłumacza języka migowego na miejscu. W razie potrzeby prosimy o kontakt z wyprzedzeniem pod adresem e-mail: bip@gcuw.edu.gdansk.pl lub telefonicznie: 58 506 51 20, aby zorganizować takie wsparcie.

Skróty klawiszowe

Na stronie internetowej można używać standardowych skrótów klawiaturowych przeglądarki

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

  • Za rozpatrywanie uwag i wniosków w zakresie dostępności cyfrowej strony GCUW odpowiada Zespół Redakcyjny BIP.
  • E-mail: bip@gcuw.edu.gdansk.pl
  • Telefon: 58 506 51 20

Każdy ma prawo:

  • zgłosić uwagi dotyczące dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
  • zgłosić żądanie zapewnienia dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
  • wnioskować o udostępnienie niedostępnej informacji w innej alternatywnej formie.

Żądanie musi zawierać:

  • dane kontaktowe osoby zgłaszającej,
  • wskazanie strony lub elementu strony, której dotyczy żądanie,
  • wskazanie dogodnej formy udostępnienia informacji, jeśli żądanie dotyczy udostępnienia w formie alternatywnej informacji niedostępnej.

Rozpatrzenie zgłoszenia powinno nastąpić niezwłocznie, najpóźniej w ciągu 7 dni. Jeśli w tym terminie zapewnienie dostępności albo zapewnienie dostępu w alternatywnej formie nie jest możliwe, powinno nastąpić najdalej w ciągu 2 miesięcy od daty zgłoszenia.

Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością

Na niedotrzymanie tych terminów oraz na odmowę realizacji żądania można złożyć skargę do organu nadzorującego pocztą lub drogą elektroniczną na adres:

  • Organ nadzorujący: Prezydent Miasta Gdańska
  • Adres: ul. Nowe Ogrody 8/12, 80-803 Gdańsk
  • E-mail: umg@gdansk.gda.pl
  • Telefon: 58 524 45 00

Skargę można złożyć również do Rzecznika Praw Obywatelskich.

Pozostałe informacje

Dostępność architektoniczna GCUW

siedziba przy al. Generała Józefa Hallera 16/18

  • do siedziby można dojechać tramwajami 2, 3, 4, 5, 8. Przystanek: Reja. Przystanek tramwajowy jest około 80 metrów od budynku
  • wejście znajduje się na tylnej ścianie (od strony dziedzińca)
  • przed wejściem do budynku znajduje się skrzynka na dokumenty i korespondencję
  • do budynku prowadzą schody, a po lewej stronie znajduje się podjazd dla osób z niepełnosprawnościami
  • drzwi są jednoskrzydłowe, nie otwierają się automatycznie
  • drzwi otwierane są przez pracownika portierni lub kancelarii po wciśnięciu przycisku na domofonie
  • pracownik portierni udziela informacji
  • klienci są obsługiwani na parterze. Trzeba zgłosić się do pracownika
  • toaleta przystosowana do potrzeb osób z niepełnosprawnościami znajduje się na parterze przy portierni
  • sala konferencyjna jest naprzeciwko wejścia
  • istnieje możliwość wejścia do budynku z psem asystującym

siedziba przy ul. Wrzeszczańskiej 29

  • do siedziby można dojechać tramwajami 3 i 5. Przystanek: Kościuszki. Przystanek tramwajowy jest około 550 metrów od budynku
  • wejście główne znajduje się od strony ulicy Wrzeszczańskiej
  • do wejścia budynku prowadzą schody, po prawej stronie znajduje się podjazd dla osób z niepełnosprawnościami
  • drzwi wejściowe są podwójne i nie otwierają się automatycznie
  • po lewej stronie w budynku znajduje się winda, przystosowana dla osób z niepełnosprawnościami
  • na 1 piętrze znajduje się portiernia, gdzie pracownik udziela informacji
  • szerokość drzwi oraz ciągów komunikacyjnych umożliwia poruszanie się osobom z niepełnosprawnościami
  • wejście do Sali konferencyjnej znajduję się na poziomie -1 i nie jest dostosowane dla osób z niepełnosprawnością
  • przed wejściem dostępne jest miejsce parkingowe dla osób z niepełnosprawnościami
  • istnieje możliwość wejścia do budynku z psem asystującym
  • dokumenty i korespondencję można przekazać pracownikowi portierni

siedziba przy ul. Kartuskiej 32/34

  • wejście główne do sali obsługi od strony ulicy Malczewskiego
  • do wejścia prowadzą schody oraz pochylnia
  • drzwi do budynku, dwuetapowe, jednoskrzydłowe
  • dla osób z niepełnosprawnościami dostosowany jest parter budynku
  • na parterze znajduje się toaleta dla osób z niepełnosprawnościami
  • na parterze znajduje się pętla indukcyjna, elektroniczna lupa oraz powiększalnik tekstu
  • wejście boczne od strony ulicy Kartuskiej jest powyżej poziomu chodnika
  • do budynku prowadzą schody
  • drzwi są jednoskrzydłowe, nie otwierają się automatycznie
  • w przedsionku jest portiernia
  • pracownik ochrony otwiera drzwi i udziela informacji
  • w budynku działa system Totupoint, który pomaga w nawigacji
  • przed budynkiem dostępne są miejsca postojowe dla osób z niepełnosprawnościami
do góry