Skargi i wnioski
Na podstawie ustawy z dnia 14 czerwca 1960r. Kodeks Postępowania Administracyjnego (Dz.U.2021.735 t.j. z pn. zm.), Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002r. w sprawie organizacji przyjmowania skarg i wniosków (Dz.U.2002.5.46 z pn. zm.) oraz Łącze do Zarządzenia nr 6_skargi i wnioski_20052020 (5.4 MB, PDF) Dyrektora Gdańskiego Centrum Usług Wspólnych z dnia 20 maja 2020r.:
- Skargi i wnioski mogą być składane do Gdańskiego Centrum Usług Wspólnych (dalej GCUW), w związku z wykonywanymi przez GCUW zadaniami z zakresu administracji publicznej.
- Przedmiotem skargi może być w szczególności zaniedbanie lub nienależyte wykonanie zadań przez pracowników, naruszenie praworządności lub słusznych interesów skarżących, a także przewlekłe lub biurokratyczne załatwianie spraw.
- Przedmiotem wniosku mogą być w szczególności sprawy ulepszenia organizacji, wzmocnienia praworządności, usprawnienia pracy i zapobiegania nadużyciom, ochrony własności, lepszego zaspokajania potrzeb ludności.
- Skargi i wnioski może składać każdy w interesie publicznym, własnym lub innej osoby za jej zgodą.
- O tym, czy pismo jest skargą albo wnioskiem, decyduje treść pisma, a nie jego forma.
- Skargi i wnioski mogą być wnoszone pisemnie, za pomocą poczty elektronicznej lub platformy e-PUAP, a także ustnie do protokołu.
Przyjęcia obywateli w sprawach skarg i wniosków przez Dyrektora GCUW lub wyznaczonych Zastępców Dyrektora, przy udziale Koordynatora ds. skarg i wniosków GCUW (do protokołu), odbywają się w środy w godzinach 15.30 - 17.30, po uprzednim umówieniu spotkania z Koordynatorem ds. skarg i wniosków GCUW p. Magdaleną Dudek (e-mail: m.dudek@gcuw.edu.gdansk.pl, tel. 58 506 51 20 wew. 292).